Wolfgang M. Neumann utses till Rezidors nya Executive Vice President och Chief Operating Officer

08 Apr 2011

Wolfgang M. Neumann (49) är Rezidors nya Executive Vice President och Chief Operating Officer från och med 9 maj 2011. Han efterträder Jacques Dubois som lämnar företaget av personliga skäl.

“Med Wolfgang M. Neumann välkomnar vi en internationellt erfaren hotellexpert till vårt team. Han har den professionella kunskap och inställning som krävs för att få vår verksamhet att fortsätta växa och behålla sin plats på toppen", säger Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Österrikaren Wolfgang M. Neumann är utbildad vid Insead Management School (Frankrike), Cornell University (USA) och Hotel & Tourism Management Institute Klessheim (Österrike). Tills nyligen var han Chief Executive Officer för Arabella Hospitality Group i München, Tyskland. Innan han tillträdde den positionen arbetade han på Hilton International i över 20 år där han byggde upp sin karriär från EAM- och GM-positioner på Hilton-hotell i Bryssel, Paris och Frankfurt, till Vice President för Väst- och Nordeuropa, Senior Vice President för Skandinavien och Norden, President för Storbritannien och Irland samt President för Hilton Europa och Afrika.

“Jag är mycket stolt över att ansluta mig till Rezidor, som är ett av de mest dynamiska företagen inom hotellsektorn. Jag ser fram emot att jobba med alla i teamet och att bygga upp en stark grund som gynnar våra gäster, anställda och aktieägare”, kommenterade Wolfgang M. Neumann.

I sin roll som Rezidors Executive Vice President och Chief Operating Officer kommer Wolfgang M. Neumann att vara baserad på huvudkontoret i Bryssel, Belgien och rapportera direkt till Kurt Ritter, Rezidors vd och koncernchef. Han kommer även att ingå i Rezidors styrelse.

Christiane Reiter, Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com