Webcast - Rezidors Kapitalmarknadsdag 2010

02 Jun 2010
Printer Friendly Version

Rezidors kapitalmarknadsdag kommer att äga rum imorgon, den 3 juni 2010 på Radisson Blu Portman Hotel, i London. En live webcast av kapitalmarknadsdagen kommer vara tillgänglig via http://www.rezidor.com/ från 08.30 (lokal tid).

Ledningen och representanter för vårt affärsutvecklingsteam i tillväxtmarknaderna kommer att – under det övergripande temat Fortsatt expansion på tillväxtmarknader med management- och franchiseavtal” – diskutera frågor som Rezidors tillväxtmöjligheter, strategier och potentialen i tillväxtmarknaderna samt vilken effekt Rezidors pipeline har på företagets finanser. Vi är även glada över att presentera Konstanze Auernheimer från STR Global som kommer att diskutera RevPAR- och kapacitetsutveckling med fokus på tillväxtmarknaderna.

Agenda 3 juni (presentationerna är på engelska)

08.30 Emerging markets – trends and outlook
Konstanze Auernheimer, Director of Marketing & Research STR Global

09.00 Introduction / company update
Kurt Ritter, President & CEO Rezidor

09.30 Changing the business model through profitable growth
Puneet Chhatwal, Chief Development Officer Rezidor

10.00 Coffee break

10.15 Russia, CIS & Baltics development
Arild Hovland, Senior VP Business Development Russia & CIS

10.35 Africa development
Andrew McLachlan, VP Business Development Africa & the Indian Ocean Islands

10.55 Middle East development
Elie Younes, VP Business Development the Middle East

11.15 Coffee break

11.30 Operating in emerging markets
Jacques Dubois, Chief Operating Officer Rezidor

12.00 Operational efficiency & growth: our key value drivers
Knut Kleiven, Deputy President & CFO Rezidor

12.35 Questions & answers

Kontakt
Om du har frågor gällande agenda eller andra praktiska frågor kontakta, Ebba Ankarcrona via ebba.ankarcrona@rezidor.com or +32 499 80 11 80.

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 385 hotell i drift och under utveckling med 83 000 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika,samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoniunder ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare. Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien. För mer information om Rezidor, besök http://www.rezidor.com/.