Stockholm Waterfront – rutinerad duo på plats

27 Nov 2008

Show the full Press Release as PDF

Stockholms nya landmärke och en av världens främsta mötesplatser växer snabbt. Stockholm Waterfront Congress Centre och Park Inn Stockholm Waterfront har nu öppnat ett försäljningskontor och tillsatt VD och försäljningschef. Sam Holmberg har utsetts till VD för de två anläggningarna medan Kenth Larsson utsetts till Försäljningschef.

Sam Holmberg har en gedigen bakgrund inom hotell- och mötesbranschen och började i Rezidor 1998. Han har tjänstgjort på några av koncernens största konferenshotell, såsom Radisson SAS Manchester Airport Hotel, Radisson SAS Hotel i Hamburg samt Radisson SAS Airport Hotel på Gardermoen i Oslo som har 60 möteslokaler.

”Jag är oerhört stolt över att få utveckla och öppna Stockholm Waterfront, som tveklöst kommer att bli en av världens främsta mötesplatser med både kongresscenter och hotell,” säger Sam Holmberg”. ”I takt med att Stockholm Waterfront växer fram kommer både stockholmarna och hela den internationella mötesindustrin att förstå just hur exceptionellt detta kommer att bli, inte minst för Stockholm som destination.”

Kenth Larsson som utsetts till Försäljningschef för både Stockholm Waterfront Congress Centre och Park Inn Stockholm Waterfront. Även han har ett långt förflutet inom Rezidor som försäljningschef med fokus på kongresser, konferenser och möten i alla former på den internationella arenan.

”Med våra globala nätverk och försäljnings- och marknadsorganisationer är vi i pole position med Stockholm Waterfront. Det här blir en makalöst läcker anläggning som kommer att placera Stockholm i topp bland mötesplatser i världen.”