Presentation av Rezidors resultat för tredje kvartalet 2015 samt webbsändning

13 Okt 2015

Rezidor_Skyline_2014.jpgRezidor Hotel Group publicerar sin kvartalsrapport för tredje kvartalet  2015 torsdagen den 22 oktober 2015, klockan 07.30. Samma dag klockan 10  ordnar Rezidor en webbutsändning med Wolfgang M. Neumann, VD och koncernchef,  samt Knut Kleiven, vice VD och finansdirektör.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring:

Storbritannien:
Storbritannien avgiftsfritt:
USA:
USA avgiftsfritt:
Frankrike:
Frankrike avgiftsfritt:
Sverige:
Sverige avgiftsfritt:
Belgien:
Belgien avgiftsfritt:
Uppge  koden:

+44(0)20 3427 1906
+33(0)1  76 77 22 29
0805  631 580
+46(0)8  5051 3793
+32(0)2 404 0660

För att följa webbsändningen, besök: www.investor.rezidor.com

F&our mer information, kontakta:
Christiane  Reiter, Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com
Ann  Cassauwers, PA till vice VD och finansdirektören, Ann.Cassauwers@CarlsonRezidor.com

Om Rezidor Hotel  Group:
Rezidor Hotel Group  är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och ingär i koncernen  Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har en portfölj med över 430 hotell i  drift och under utveckling och med över 95 600 rum i 80 länder.

Rezidor driver  varumäkena Radisson Blu och Park  Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) samt lojalitetsprogrammet Club Carlson  för äterkommande hotellgäster. I början av 2014 lanserade Rezidor tillsammans med Carlson de nya  varumärkena Radisson Red(Lifestyle Select) samt Quorvus Collection (lyxsegmentet). Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har  utsetts till ett av världens mest etiska företag (World´s Most Ethical  Companies) av den amerikanska tankesmedjan Ethisphere.

Rezidor är börsnoterat pä Stockholmsbörsen sedan november 2006. Carlson, ett privatägt,  globalt rese- och hotellföretag baserat i Minneapolis (USA), är majoritetsägare  i Rezidor.

Koncernens  samordningskontor ligger i Bryssel, Belgien.
www.rezidor.com