Rezidors delårsrapport för tredje kvartalet 2014 samt webcast

15 Okt 2014

Rezidor Hotel Group publicerar sin kvartalsrapport för tredje kvartalet 2014  fredagen den 24 oktober, klockan 07:30. Samma dag klockan 10:00 anordnar  Rezidor en telefonkonferens och webbutsändning med Wolfgang M. Neumann,  VD och koncernchef, samt Knut Kleiven, vice VD och finansdirektör.
  För att delta i telefonkonferensen, ring:

Sverige, lokalsamtalstaxa: 08 506 539 38
Sverige, avgiftsfritt: 0200  883 440
Storbritannien, lokalsamtalstaxa: +44 (0)20 342 719 12
Storbritannien, avgiftsfritt: 0800  279 49 92
USA, lokalsamtalstaxa: +1 646 254 33 62
USA, avgiftsfritt: 1877  280 2342
Frankrike, lokalsamtalstaxa: +33 (0)1 704 801 66
Frankrike, avgiftsfritt: 0805  631 579

Uppge koden: 1190368

För att följa webbsändningen, gå till: www.investor.rezidor.com

För mer information,  kontakta:
  Christiane Reiter,  Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com
Ann Cassauwers, PA till  vice VD och finansdirektören, Ann.Cassauwers@CarlsonRezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen  i världen och ingår i koncernen Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har för  närvarande en portfölj med mer än 430 hotell i drift och under utveckling, med mer  än 95 000 rum i 70 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park  Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA), samt lojalitetsprogrammet Club Carlson för återkommande gäster. I början av  2014 lanserade Rezidor tillsammans med Carlson de nya varumärkena Radisson Red (Lifestyle Select) samt Quorvus Collection (lyxsegmentet). Rezidor har ett branschledande  program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest  etiska företag (World’s Most Ethical Companies) av den amerikanska  organisationen Ethisphere.

Rezidor är börsnoterat på Stockholmsbörsen sedan november  2006. Carlson, ett privatägt, globalt rese- och hotellföretag baserat i  Minneapolis (USA), är majoritetsägare i Rezidor.

Koncernens samordningskontor ligger i Bryssel,  Belgien.
  www.rezidor.com