Presentation av Rezidors resultat för första kvartalet 2014 samt webbsändning

17 Apr 2014

Rezidor Hotel Group publicerar sin kvartalsrapport för första kvartalet 2014 torsdagen den 24 april 2014, klockan 07:30.
Rapporten presenteras av Rezidors VD och koncernchef Wolfgang M. Neumann tillsammans med vice VD och finansdirektör Knut Kleiven, under en kombinerad webbsändning och telefonkonferens samma dag klockan 09.00.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring:

Sverige avgiftsfritt: 0200 883 443
Frankrike avgiftsfritt: 0805 636 389
USA avgiftsfritt: 1877 280 3488
USA: 1646 254 3371

Sverige: 46(0)8 5065 3933
Storbritannien: 44(0)20 3364 5729
Storbritannien avgiftsfritt: 0800 279 4842
Belgien: 32(0)2 400 1973

Uppge koden:        3087821

För att följa webbsändingen, besök: www.investor.rezidor.com

Ebba Vassallo, Director Investor Relations, Ebba.Vassallo@CarlsonRezidor.com
Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:

Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och ingår i koncernen Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har för närvarande en portfölj med mer än 430 hotell i drift och under utveckling, med 95 000 rum i 69 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) samt lojalitetsprogrammet Club Carlson för återkommande hotellgäster. I början av 2014 lanserade Rezidor tillsammans med Carlson de nya varumärkena Radisson Red (lifestyle select) samt Quorvus Collection (lyxsegmentet).Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest etiska företag (World’s Most Ethical Companies) av den amerikanska organisationen Ethisphere.

Rezidor är börsnoterat på Stockholmsbörsen sedan november 2006. Carlson, ett privatägt, globalt rese- och hotellföretag baserat i Minneapolis (USA), är majoritetsägare i Rezidor.

Koncernens samordningskontor ligger i Bryssel, Belgien.

www.rezidor.com