Rezidors årsredovisning 2013 publicerad

19 Mar 2014

Rezidor Skyline

Rezidors årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2013 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida, www.rezidor.com.

Ett tryckt exemplar av årsredovisningen kan beställas från investorrelations@rezidor.com och kommer att distribueras i april.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Rezidor Hotel Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 mars 2014 kl 15:00 (centraleuropeisk tid).

För mer information, vänligen kontakta:

Ebba Ankarcrona, Director Investor Relations
+32 2 702 9286, ebba.vassallo@carlsonrezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och en del av Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj av 429 hotell med 94 800 rum i drift och under utveckling i 69 länder. Rezidor driver kärnvarumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons lojalitetsprogram för återkommande gäster. Rezidor är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm (REZT) sedan november 2006. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis, USA, är den största aktieägaren.

Rezidors bolagsledning sitter i Bryssel, Belgien. För mer information, besök: www.rezidor.com.