Rezidors årsredovisning och rapport om ansvarsfullt företagande 2009 publicerad

11 Mar 2010
Printer Friendly Version

Rezidor publicerade idag sin årsredovisning och rapport om ansvarsfullt företagande för 2009. Dokumenten återfinns i PDF-format på bolagets hemsida, www.rezidor.com. Den tryckta årsredovisningen kommer att distribueras under första veckan i april 2010 till aktieägare och kan även beställas genom att skicka ett e-mail till investorrelations@rezidor.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Rezidor Hotel Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 mars 2010 kl 18:00 (centraleuropeisk tid).

För ytterligare information:

Ebba Ankarcrona
Director, Investor Relations
The Rezidor Hotel Group
Tel: +32 2 702 92 86
E-mail: investorrelations@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med över 385 hotell i drift och under utveckling med mer än 83 000 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt lojalitetsprogrammet goldpoints plusSM för frekventa hotellgäster. Rezidor har ingått ett globalt licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva en kedja livsstilshotell med samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com.