Rezidors årsredovisning 2012 publicerad

19 Mar 2013

Rezidors årsredovisning 2012 publicerad
Rezidors årsredovisning och ansvarsredovisning för 2012 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida, www.rezidor.com.

Ett tryckt exemplar av årsredovisningen kan beställas från investorrelations@rezidor.com och kommer att distribueras i början av april.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Rezidor Hotel Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 mars 2013 kl 16:00 (centraleuropeisk tid).

För mer information, vänligen kontakta:

Ebba Ankarcrona, direktör Investor Relations
+32 2 702 9286, ebba.vassallo@carlsonrezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens tio största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj av mer än 438 hotell med 96 000 rum i drift och under utveckling i 76 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons bonusprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. I september 2012 tecknade Rezidor ett strategiskt samarbetsavtal med Regent Hotels & Resorts för att utveckla och driva Regent hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen (REZT).
Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis, USA, är den största aktieägaren.

Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning ligger i Bryssel, Belgien.

För mer information, besök: www.rezidor.com.