Rezidors årsredovisning 2010 publicerad på www.rezidor.com

14 Mar 2011

Rezidor har idag publicerat följande rapporter på www.rezidor.com:

Årsredovisning 2010
Företagspresentation 2010
Ansvarsredovisning 2010

En tryckt årsredovisning och företagspresentation kan beställas genom www.rezidor.com, e-mail investorrelations@rezidor.com eller tel. +32 2 702 9286.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Rezidor Hotel Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 mars 2011 kl 15:00 (centraleuropeisk tid).

För ytterligare information:
Ebba Ankarcrona
Director, Investor Relations
The Rezidor Hotel Group
Tel: +32 2 702 92 86
E-mail: investorrelations@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med över 400 hotell i drift och under utveckling med mer än 87 000 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn by Radisson och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika,samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com.