Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Sousse, Tunisien

12 Apr 2012

Rezidor, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och medlem av Carlson Rezidor Hotel Group, har tecknat avtal för sitt fjärde hotell i Tunisien: Park Inn by Radisson Sousse. Hotellet har 234 rum och planerar ta emot de första gästerna under hösten 2013. Den befintliga fastigheten genomgår just nu en totalrenovering innan den ansluter sig till Rezidors unga, dynamiska och färgglada mellanklassvarumärke Park Inn by Radisson.

"Vi tror att den tunisiska marknaden har stor potential och strävar efter att stödja turistnäringen som håller på att återhämta sig igen efter den arabiska våren. Landet erbjuder en fascinerande kultur, ett fördelaktigt klimat och närhet till många europeiska marknader", sa Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. Gruppen driver redan ett Radisson Blu- och ett Park Inn by Radisson-hotell i Djerba och har ytterligare ett Park Inn by Radisson-hotell i Hammamet under utveckling.

Park Inn by Radisson Sousse ligger i hjärtat av Sousses stadskärna. Sousse är Tunisiens tredje största stad och ligger mitt emellan Hammamet och Monastir. Park Inn by Radisson Sousse är beläget vid havet och angränsar till det imponerande medeltida och UNESCO-skyddade fortet Medina. Hotellet kommer att omfatta 234 rum, tre restauranger (heldagsöppen, à la carte samt pizzeria och grill), fyra olika barer och 500 m² konferensyta inklusive en festsal.

Fastigheten var tidigare ett av de första hotellen i Tunisien som kunde erbjuda Thalasso-behandlingar och efter renoveringen kommer även Park Inn by Radisson att erbjuda över 2 000 m² Thalasso- och spaanläggningar. Det kommer att finnas såväl inomhus- som utomhuspooler för gästerna, samt direkt tillgång till en 200 m lång sandstrand som anses vara en av Tunisiens finaste.

Tecknandet av det här hotellavtalet stärker Rezidors strategi att etablera moderna fastigheter på semesterorter för att balansera gruppens portfölj och för att förbättra utbudet inom Club Carlsons attraktiva lojalitetsprogram som erbjuds på mer än 1 300 Carlson Rezidor-hotell världen över.

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Carlson Rezidor Hotel Group

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellgrupper. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell, en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien.

http://www.carlsonrezidor.com; http://www.rezidor.com