Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Riyadh Al Sahafa, Saudiarabien

20 Jun 2012

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group, har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Riyadh Al Sahafa. Anläggningen, som har 170 rum, är Rezidors 12:e hotell i kungadömet Saudiarabien och planeras öppna 2014.
"Saudiarabien är en nyckelmarknad för vår framtida utveckling i Mellanöstern. Landet fortsätter att åtnjuta stark ekonomisk tillväxt och huvudstaden Riyadh är en viktig och lovande marknad för oss", sa Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Park Inn by Radisson Riyadh Al Sahafa kommer att erbjuda 170 rum och lägenheter. Projektet är utformat för att tillgodose efterfrågan på lägenheter med service utöver traditionella hotellrum. Hotellet och lägenhetshotellet delar en restaurang, en lobby-lounge, ett fitnesscenter och 100 kvadratmeter möteslokaler. Anläggningen har ett idealiskt läge i distriktet Al Sahafa som är Riyadhs viktigaste affärscentrum. Den kommer också att ligga 3 km från det kommande finansdistriktet King Abdullah och endast 19 km från den internationella flygplatsen.

Park Inn by Radisson är Rezidors unga och dynamiska mellanklassvarumärke. Det lanserades 2003 och innefattar idag mer än 150 hotell runtom i hela Europa, Mellanöstern och Afrika. Park Inn by Radisson erbjuder ett bekvämt och smidigt boende med goda mat- och dryckesalternativ, mötesfaciliteter och personlig service. Framtida Park Inn by Radisson-hotell i Mellanöstern innefattar anläggningar i Jeddah, Mecka och Dubai.

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Senior Director Corporate Communication
 +32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Carlson Rezidor Hotel Group

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellgrupper. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell, en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.
Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien.
http://www.carlsonrezidor.com;  http://www.rezidor.com