Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Odintsovo i Moskvaregionen

28 Jun 2012

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group, har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Odintsovo Greater Moscow. Anläggningen har 122 rum och ska enligt planerna öppna under det tredje kvartalet 2012.

"Ryssland och dess huvudstad Moskva är en viktig utvecklingsmarknad för vårt dynamiska varumärke i mellanklassegmentet, Park Inn by Radisson. Vår varumärkesportfölj i landet innehåller nu 25 hotell med 6 300 rum i drift och under utveckling och vi ser fram emot att ytterligare stärka vårt Park Inn by Radisson-fotspår i Ryssland," sa Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Park Inn by Radisson Odintsovo i Moskvaregionen kommer att ligga sju kilometer väster om Moskvas yttre ringväg i Skolkovo, "Rysslands Silicon Valley", som angränsar till det planerade högteknologiska innovationscentret i den redan aktiva staden Odintsovo. Hotellet ligger centralt i staden som är Odintsovo-distriktets administrativa huvudstad.

Förutom 122 bekväma och färggranna rum kommer hotellet att erbjuda en heldagsöppen restaurang, en lobby-bar, möteslokaler, ett gym och inhägnade parkeringsplatser. Hotellet är den internationella hotellfastighet som ligger närmast Moskvas internationella flygplats Vnukovo, endast åtta kilometer söderut. Vnukovo är en växande flygplats med mer än tio miljoner passagerare per år och med direktflyg till Europa med större flygbolag som t.ex. Lufthansa och Turkish Airlines.

Skolkovo Innovation Centre som planeras sättas i drift 2014 är ett ultramodernt affärs- och utbildningskomplex som skapas för att uppmuntra högteknologiska och vetenskapsbaserade företag inom områden som informationskommunikation, biomedicin, rymdvetenskap, kärnkraft och energibesparande teknik. Angränsande till hotellet ligger också Sberbanks National Corporate University, vars anställda tillsammans med affärsresenärer, Skolkovos innovationscenters utvecklingspersonal och flygpassagerare kommer att utgöra hotellets huvudsakliga kundkrets.

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Carlson Rezidor Hotel Group

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellgrupper. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell, en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien.

http://www.carlsonrezidor.com; http://www.rezidor.com