Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Novokuznetsk

17 Jul 2012

Rezidor, Rysslands och OSS ledande internationella hotelloperatör och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group, har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Novokuznetsk. Anläggningen har 158 rum och ska enligt planerna öppna under det fjärde kvartalet 2014. Novokuznetsk ligger längst söderut i Ryssland och mitt i landets största industriella zon.

"Hotellet kommer att vara det första med internationellt varumärke i Novokuznetsk och Kemerovoregionen, och det stärker ytterligare vårt Park Inn by Radisson-nätverk i Ryssland", kommenterade Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd. Park Inn by Radisson är Rezidors unga och dynamiska varumärke i mellanklassegmentet, och riktar in sig på Rysslands större kommersiella städer och reseknytpunkter. Hotellet erbjuder moderna och bekväma rum, attraktiva restauranger, moderna möteslokaler och personlig service.

Ryssland hör till Rezidors nyckelmarknader för framtida tillväxt – gruppen har redan mer än 11 000 hotellrum i drift och under utveckling i landet och satsar på att ytterligare utveckla sin portfölj.

Park Inn by Radisson Novokuznetsk kommer att omfatta 158 rum varav 8 lägenheter, och åtnjuter ett utmärkt läge i närheten av Tom-floden och stadens administrativa centrum. Hotellet erbjuder en restaurang med minibryggeri från Paulaner, en heldagsöppen restaurang och en motionsanläggning. 600 m² mötesanläggning (med festsal på 300 m²) kommer att locka till sig såväl affärsresenärer som individuella gäster.

Staden Novokuznetsk är belägen i hjärtat av Kuzbass-regionen. Det är en industristad som huvudsakligen fokuserar på metallurgi och kolbrytning. Efterfrågan är huvudsakligen inhemsk och kommer från affärsresenärer från Moskva med omnejd. Ytterligare efterfrågan väntas från det intilliggande ZAGS (ett ryskt bröllopspalats och civil vigselbyrå), i synnerhet för banketter.

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Carlson Rezidor Hotel Group

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellgrupper. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell, en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien.

http://www.carlsonrezidor.com; http://www.rezidor.com