Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Dubai Al Jadaf

28 Aug 2012

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group, har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Dubai Al Jadaf. Anläggningen har 300 rum och ska enligt planerna öppna under 2015.

"Dubai och Förenade Arabemiraten är en lovande marknad för Park Inn by Radisson. Vi är glada över vårt partnerskap med Aabar Investments och välkomnar dem till vår familj. Vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete. Vårt spännande varumärke Park Inn by Radisson står för hotell som erbjuder ett varmt välkomnande, energisk design, moderna rum, god mat och dryck samt utmärkta affärsfaciliteter – allt till rimliga priser tack vare effektiva fastighetsinvesteringar", sa Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Park Inn by Radisson Dubai Al Jadaf kommer att ha ett mycket bra läge i området Al Jadaf som ligger endast 5 km från Dubais internationella flygplats, stadens centrum och "Business Bay". Hotellet ligger dessutom bara 3 km från "Dubai Festival City", Dubais internationella finanscentrum, det internationella mässområdet samt de traditionella centrumen Deira och Bur Dubai. Hotellet blir en del i ett nytt komplex som kommer att omfatta ytterligare två hotell i exklusivare och lyxigare prisklasser som riktar sig till andra marknadssegment. Förutom 300 moderna rum erbjuder hotellet två restauranger, en lobby-lounge, en bar, ett träningscenter och ungefär 400 m² möteslokaler.

Förenade Arabemiraten fortsätter sin ekonomiska tillväxt och utgör en viktig tillväxtmarknad för Rezidor. Företagets portfölj innehåller för närvarande 9 hotell med 2 550 rum i drift, och man siktar på att ytterligare stärka sin närvaro och bidra till turistnäringens framgång i landet. "Park Inn by Radisson Dubai Al Jadaf kommer att bidra till att höja värdet på det lovande området Al Jadaf med sina eleganta och samtidigt prisvärda hotellrum", avslutade Kurt Ritter.

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Carlson Rezidor Hotel Group

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellgrupper. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell, en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien.

http://www.carlsonrezidor.com; http://www.rezidor.com