Rezidor presenterar Park Inn London ExCeL

17 Jan 2011

The Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar Park Inn London ExCeL. Den helt nybyggda fastigheten vid ExCeL Exhibition Centre i London kommer att ha 223 rum och planeras öppna under andra kvartalet 2013.

“Vi är glada att presentera vårt nya flaggskepp på den ledande marknaden i London. Den här fastigheten kommer att ytterligare stärka närvaron av och medvetandet om vårt unga och dynamiska varumärke inom mellansegmentet, Park Inn, i Storbritannien, kommenterade Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor.

ExCeL är den största evenemangsanläggningen i London och omfattar mer än 400 000 m² med en utställningsyta på nära 100 000 m². Sedan den slog upp portarna år 2000 till en kostnad av £300 miljoner, har den stått värd för över 3 500 evenemang och tagit emot fem miljoner besökare. ExCeL, som ägs av Abu Dhabi National Exhibition Centre (ADNEC), har nyligen avslutat en utbyggnation till ett värde av £160 miljoner, och blev med det den största utställningsanläggningen i Storbritannien. I november 2010 röstades ExCeL London officiellt fram till den eftertraktade titeln The World's Best Meetings & Conference Centre, världens bästa mötes- och konferenscenter, vid the World Travel Awards' Grand Final Gala.

Park Inn, som ska uppföras av Galliford Try, kommer att ligga endast 200 meter väster om huvudentrén, och den utmärker sig snart som ett landmärke i området, där den sträcker sig 20 våningar över centrets silhuett. Anläggningen kommer att innefatta 223 rum (de flesta med utsikt över floden Thames), en restaurang med bar, åtskilliga konferensrum samt en träningslokal.

Förutom ExCeL, är hotellet även strategiskt beläget i närheten av London City Airport (med över 200 dagliga avgångar), det kommersiella centret Canary Wharf samt den toppmoderna konsertarenan O2. Dessutom är det närbelägna området Royal Docks för närvarande under ombyggnad för £1,5 miljarder, och kommer att inbegripa nya fritids- och nöjesanläggningar.

Christiane Reiter, The Rezidor Hotel Group, Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, christiane.reiter@rezidor.com
Renu Snehi, The Rezidor Hotel Group, Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, renu.snehi@rezidor.com

Om The Rezidor Hotel Group

The Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har över 400 hotell i drift och under utveckling, med 86 300 rum i över 60 olika länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Park Inn by Radisson och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika,samt lojalitetsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor driver och utvecklar även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni., under ett världsomspännande licensavtal med den italienska modeikonen Missoni.

I november 2006, noterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt företag inom hotell- och resebranschen som är baserat i Minneapolis (USA), är majoritetsägare.

The Rezidor Hotel Groups huvudkontor är baserat i Bryssel, Belgien.

För ytterligare information om Rezidor, besök www.rezidor.com