Rezidor presenterar Park Inn Lipetsk, Ryssland

12 Jan 2010
Printer Friendly Version

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar Park Inn Lipetsk i Ryssland. Det nya hotellet som har 237 rum är under uppbyggnad och beräknas slå upp portarna 2012. ”Hotellet utgör vårt 35:e kontrakt under 2009. ”Trots det hårdnande klimatet har vi kunnat lägga nästan 7 000 rum till vår portfölj i Europa, Mellanöstern och Afrika”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. “Samtidigt är det här kontraktet ytterligare en symbol för våra åtaganden gentemot Ryssland - det här området är under utveckling och tillhör våra viktigaste marknader för framtida affärsutveckling”, fortsätter Ritter. Rezidor har nu över 8 500 rum i Ryssland, i drift eller under utveckling, däribland nästan 5 000 Park Inn-rum.

Lipetsk ligger 450 km söder om Moskva och har 500 000 invånare. Det är regionen Oblasts huvudstad och områdets administrativa, industriella och kulturella centrum. Industrin expanderar och stärks av att det finns en speciell ekonomisk zon i staden. Den är särskilt känd för sin stålproduktion på grund av Novolipetsk Steel (ett av de största stålföretagen i Ryssland).

Park Inn kommer att ha ett förstklassigt läge söder om centrum 300 meter från floden Voronezh. Förutom 237 rum kommer hotellet att ha en restaurang som är öppen hela dagen, ett litet Paulaner-bryggeri, två barer och stadens finaste konferens- och fritidsanläggning. Projektutvecklare är aktiebolaget ”Kuznetskiv Most Development”, ett av de mest erfarna och professionella företagen på den ryska marknaden.

Christiane Reiter, Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, christiane.reiter@rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, renu.snehi@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med mer än 380 hotell i drift och under utveckling med 81 700 rum i nästan 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogramment goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni..

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Sockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök http://www.rezidor.com/