Rezidor öppnar Park Inn Leuven, Belgien

08 Jul 2008

Rezidor Hotel Group öppnar Park Inn Leuven – ett hotell med 133 rum som ska stå klart tredje kvartalet 2010 och blir Rezidors andra Park Inn i Belgien. Rezidor driver redan Park Inn Liège (100 rum) i anslutning till flygplatsen. Park Inn är ett ungt och innovativt varumärke i mellansegmentet och Rezidorkoncernens mest snabbväxande kedja i Europa, Mellanöstern och Afrika. På fem år har portföljen växt till över 100 hotell i drift och under utveckling – sammanlagt närmare 21 000 rum.

Park Inn Leuven ska ligga på Martelarenlaan intill centralstationen i Leuven. Fastigheten ska ingå ett kvarter med kontor, butiker, parkeringshus, bostäder och hotell. Förutom 133 rum får hotellet restaurang med terrass, lobbybar, kontorscentrum, sju konferensrum och gym. Hotellet får direkt passage via gångbro till centralstationen (Bryssels internationella flygplats ligger på 15 minuters avstånd med tåg). Hotellet får också god anslutning till stadens ringväg som leder vidare till de stora motorvägar som binder samman Leuven med alla större städer i Belgien. Centrala Leuven ligger på en kvarts promenadavstånd.

Leuven är en vacker medeltida stad, känd för sitt katolska universitet och med mängder av studentpubar, restauranger och turistattraktioner. I staden finns också världskända forskningscentrum inom mikroelektronik och nanoteknik. Sist men inte minst ligger ett av världens största bryggerier i Leuven – InBev.

Några fakta
Hotell Park Inn Leuven (ska byggas)
Antal rum 133