Rezidor tillkännager Park Inn Lagos, Ikeja i Nigeria

26 Jul 2010
Printer Friendly Version

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, tillkännager Park Inn Lagos, Ikeja i Nigeria. Den 135 rum stora anläggningen ska enligt planerna öppna under 2013. “Vi håller på att upprätta ett verkligt Park Inn-nätverk i Nigeria – efter kontrakt i Lagos, Abuja och Abeokuta är detta avtal vårt tredje och det framhäver hur viktigt Nigeria är som en tillväxtmarknad med stor potential för Rezidor”, säger Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Förutom 135 moderna rum kommer Park Inn Lagos i Ikeja att erbjuda fyra ställen att äta och dricka gott på (inklusive en restaurang och bar på takterassen) och 240 kvadratmeter med mötesutrymme. En bassäng, ett gym, en bastu och en zenträdgård fulländar serviceutbudet.

Ikeja är en förort i ukanten av Lagos, som är känd för sina exklusiva bostadsområden, regeringsbyggnader, köpcentra och Murtala Muhammed International Airport, som är den största flygplatsen i Nigeria. Hotellet ligger endast 6 km från flygplatsen. Tack vare detta har Ikeja en hög koncentration av flygrelaterad verksamhet, inklusive flera av Nigerias inrikes flygbolag.

Lagos är en av de mest dynamiska hotellmarknaderna på den afrikanska kontinenten. Rezidor är en av de ledande internationella hotelloperatörerna här och har för närvarande 36 hotell i drift och under utveckling, med över 8 200 rum. En oberoende studie under 2010 förkunnade att Rezidors pipeline är den största i subsahariska Afrika.

Christiane Reiter, Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, christiane.reiter@rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, renu.snehi@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 400 hotell i drift och under utveckling med fler än 86 300 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen . Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning finns i Bryssel , Belgien .

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com