Nytt Park Inn i Graz, Österrike

23 Jun 2008

Rezidor Hotel Group har kontrakterat ännu ett Park Inn, denna gång i österrikiska Graz. Park Inn Graz, som får 194 rum, beräknas öppna under tredje kvartalet 2010. Rezidor fortsätter att utveckla sin snabbast växande hotellkedja i Österrike. Gruppen driver redan ett Park Inn i Wien och har ytterligare två hotell under utveckling i Linz och Klosterneuburg som båda planeras öppna under 2009.

Graz är Österrikes andra största stad, belägen i den sydöstra delen av landet med bra motorvägsanslutningar till Wien i nordväst (200 km), och Slovenien/Italien i söder (Ljubljana, 2190 km). Den internationella flygplatsen i Graz är den tredje största i Österrike sett till antal passagerare efter Wien och Salzburg. Graz var europeisk kulturhuvudstad 2003 och är fylld av landmärken. Staden är även centrum för bland annat bil- och pappersindustrin.

Park Inn Graz blir beläget nära den historiska stadskärnan (på Unescos världsarvslista sedan 2003) på nära avstånd från järnvägsstationen och stadens knutpunkter. Förutom 194 rum inklusive 7 juniorsviter och 27 lägenheter för långtidsboende kommer hotellet att erbjuda en bufférestaurang, en à la carterestaurang, lobbybar, mötesfaciliteter samt fitnessrum, bastu och ångbad.

Hotell: Park Inn Graz (skall öppna)
Antal rum: 194