Rezidor har tecknat avtal för Park Inn City Centre Sochi i Ryssland

30 Aug 2010
Printer Friendly Version

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, och Regional Hotel Chain (RHC), den ledande regionala hotelloperatören i Ryssland, tillkännager Park Inn City Centre Sochi. Hotellet har 160 rum och ska enligt planerna öppna under 2013, lagom i tid för Vinter-OS i Sochi 2014. RHC är en av Rezidors viktigaste affärspartners för framtida affärsutveckling i Ryssland – under 2009 har de båda företagen tecknat avtal för upp till 20 Park Inn-hotell centralt belägna i flera större städer i landet.

"Med detta nya Park Inn-hotell har Rezidor nu fem anläggningar i drift och under utveckling i och kring Sochi. Detta visar tydligt på vårt engagemang i regionen och i Ryssland", kommenterar Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd. "Med vår strategiska fokus på utvecklingen av den regionala hotellindustrin har vi definierat Sochi som ett läge med högsta prioritet och som den mest dynamiska investeringsregionen för internationellt kvalitetsboende för både fritids- och affärsresenärer", tillägger Christian Meyer, Director International Partners för RHC.

Park Inn City Centre Sochi kommer att ligga i hjärtat av Sochi, nära den centrala tågstationen. Förutom 160 rymliga och färgglada rum erbjuder hotellet en restaurang, loungebar, fitnessrum och affärs- och mötesfaciliteter.

Sochi, "den ryska rivierans pärla", är på uppgång som ett trendigt resmål, något som det allt högre antalet besökare och stadens urval av amerikanska och europeiska butiker tydligt visar. Utvecklare har ambitiösa planer för Sochi och, i samverkan med statligt bekostade olympiska byggen, finns det flertalet projekt på gång som ska göra Sochi till ett internationellt resmål man inte får missa. Förutom sina kända skidbackar lockar Sochi, och dess långa stränder utmed Svarta Havet, även besökare och resenärer sommartid. Under våren, när vädret tillåter, kan man åka skidor på morgonen och sedan koppla av på stranden på eftermiddagen.

Park Inn är Rezidors unga och dynamiska mellanklassvarumärke som fokuserar på väsentligheter och lockar gäster med en avslappnad och bekväm vistelse. Det snabbt växande varumärket lanserades tidigt under 2003 och omfattar idag 100 hotell i drift och under utveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Christiane Reiter, Director Corporate Communication, Rezidor Hotel Group
+32 2 702 9331, christiane.reiter@rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication, Rezidor Hotel Group
+32 2 702 9241, renu.snehi@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 400 hotell i drift och under utveckling med fler än 86 300 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com

Om RHC
Regional Hotel Chain LLC (RHC) är ett projektfokuserat förvaltningsbolag som grundades 2006 för att lansera och utveckla regionala hotellkedjor i mellanklass samt för att etablera sitt ledarskap på den ryska regionala marknaden i respektive hotellsegment, med målet att ha byggt upp en portfölj med minst 10 hotell i drift och 10 hotell under utveckling innan 2014. Från och med maj 2010 finns två hotell under byggnation, fem anläggningar på ritbordet och ytterligare tomter i pipelinen. De första hotellen kommer att slå upp portarna som Park Inn Kazan och Park Inn Astrakhan under den tredje kvartalet 2010 respektive det första kvartalet 2011. Förvaltningsavtal för Park Inn Yaroslavl tecknades i oktober 2009 och för Park Inn Voronezh i april 2010.
För mer information, besök: http://www.rhc-hotels.ru