Rezidor presenterar Park Inn Cape Town Foreshore

01 Nov 2010
Printer Friendly Version

Nytt hotell i mellanklass för stadens centrala affärsdistrikt

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och en internationell ledare på den afrikanska hotellmarknaden, fortsätter sin dominerande utrullning på den afrikanska kontinenten när man nu presenterar det 120 rum stora Park Inn Cape Town Foreshore som enligt planerna ska öppna under det sista kvartalet 2011.

Park Inn by Radisson är Rezidors unga och dynamiska varumärke i mellanklass – "och vi är glada över att introducera det i Kapstaden efter att ha öppnat Sandton-anläggningen i Johannesburg tidigare i år", sa Andrew McLachlan, Rezidors Sydafrikabaserade vice-president for Business Development för Afrika och de Indiska oceanöarna.

Det nya hotellet – omvandlingen av en befintlig kontorsbyggnad – kommer att ligga på Heerengracht Street i Foreshore-området i Kapstadens centrala affärsdistrikt, med ypperlig tillgänglighet till nyckelplatser som t.ex. Sydafrikas främsta turistattraktion Victoria & Albert Waterfront och Kapstadens internationella kongresscenter som ligger mindre än 250 meter från hotellet. Kapstadens internationella flygplats ligger på bara 20 minuters avstånd.

Förutom 120 moderna och färgglada rum kommer Park Inn Cape Town Foreshore att kunna erbjuda sina gäster den välkända grillrestaurangen “RBG Restaurant & Bar”, ett gym, ett affärscenter, två konferensrum på takterrassen, fyra mindre grupprum, en imponerande takterrass, bar och bassäng som erbjuder spektakulära vyer över Taffelberget, Helderberg Mountain Range och Cape Town Harbour.

Hotellet kommer att gå under det fräscha och energiska varumärket Park Inn by Radisson, som sätter sin ära i att alltid ligga steget före konkurrenterna vad gäller det väsentliga och att erbjuda en bekväm och problemfri hotellupplevelse som ger utmärkt valuta för pengarna. McLachlan ser fortsatt tillväxt på den sydafrikanska marknaden för Park Inn by Radisson. “Vi skapar en trivsam och avslappnad hotellupplevelse till ett överkomligt pris, och ger våra kunder en okomplicerad, säker och rolig vistelse.”

Rezidors koncernchef och vd Kurt Ritter, som är på besök i Sydafrika för den fjärde Hospitality Investment Conference Africa (HICA) från den 31 oktober till 2 november, sa att Park Inn by Radisson var “effektivt och innovativt” – och dessutom Rezidors snabbast växande varumärke. Varumärket lanserades så sent som i början av 2003 och Park Inn by Radisson har idag en portfölj på över 140 hotell i 26 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika”.

Rezidor Hotel Group
Christiane Reiter, Director Corporate Communication
Tel. +32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
Tel. +32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 400 hotell i drift och under utveckling med fler än 86 300 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com