Publicering av års- och hållbarhetsredovisning för 2008

24 Mar 2009

Rezidor publicerar idag, den 24 mars 2009, bolagets års- och hållbarhetsredovisning för 2008. Dokumenten återfinns på företagets hemsida, www.rezidor.com, där de kan laddas ner som pdf-filer. Den tryckta årsredovisningen kommer att distribueras under vecka 15 till aktieägare och kan också beställas via investorrelations@rezidor.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Rezidor Hotel Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 mars 2009 kl 16:00 (centraleuropeisk tid).

För ytterligare information:

Ebba Ankarcrona
Director, Investor Relations
The Rezidor Hotel Group
E-mail: investorrelations@rezidor.com

Renu Snehi
Director Corporate Communication
The Rezidor Hotel Group
E-mail: renu.snehi@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med över 370 hotell i drift och under utveckling med mer än 78 000 rum i 58 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suitesi Europa, Mellanöstern och Afrika, samt lojalitetsprogrammet goldpoints plusSM för frekventa hotellgäster. Rezidor har ingått ett globalt licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva en kedja livsstilshotell med samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com

Klicka här för att ladda ner årsredovisningen