Hubert Joly avgår som ordförande i Rezidors styrelse

10 Sep 2012

Rezidor Hotel Group AB meddelar idag att Hubert Joly har avgått från sin post som ordförande i Rezidors styrelse med omedelbar verkan. Den 17 August 2012 har även Hubert Joly avgått från sin befattning som VD och koncernchef för Carlson, Rezidors största aktieägare.

Staffan Bohman, vice ordförande i Rezidors styrelse, kommer övergångsvis verka som styrelsens ordförande tills nästa styrelsemöte senare i September.

Marianne Ruhngaard, SVP & General Counsel, Secretary to the Board of Directors
+32 2 702 9308, Marianne.Ruhngaard@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group
Rezidor Hotel Group är ett de snabbast växande hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens tio största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj som består av 430 hotell med över 95 000 rum i drift och under utveckling i 70 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons bonusprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen (REZT).
Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis, USA, är den största aktieägaren.

Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning ligger i Bryssel, Belgien.
För mer information, besök: www.rezidor.com.