Carlson Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Rustaveli Tbilisi i Georgien

09 Jul 2013

Carlson Rezidor, ett av de tio största hotellföretagen i världen och den ledande internationella hotelloperatören i Ryssland och OSS-länderna, har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Rustaveli Tbilisi i Georgien. Anläggningen i mellanklassegmentet har 200 rum och ska enligt planerna öppna under det tredje kvartalet 2015.

"Vi är mycket glada över att introducera vårt dynamiska varumärke Park Inn by Radisson i Georgiens huvudstad och därmed ytterligare stärka vår närvaro i landet", säger Wolfgang M. Neumann, Rezidors koncernchef och vd. Carlson Rezidor driver redan det fantastiska Radisson Blu Iveria Hotel, Tbilisi och moderna Radisson Blu Hotel, Batumi i Georgien. Man utvecklar även nya resortanläggningar i Tsinandali och Gudauri.

Park Inn by Radisson Rustaveli Tbilisi är en del av omvandlingen av den befintliga postkontorsbyggnaden. Anläggningen är designad för att vara hipp och cool, och riktar sig till den växande kundkretsen av gäster från generation X och Y. Anläggningen ligger alldeles intill Radisson Blu Iveria Hotel på Rustaveli Avenue, den största shoppinggatan i Tbilisi.

Förutom 200 moderna och funktionella rum kommer hotellet att ha en restaurang som är öppen hela dagen, en lobbybar och en utomhusparkering. Faciliteter för optimal avslappning inkluderar en friskvårdsavdelning med gym och bastu. Tbilisi har blivit en populär plats för möten och hotellet kommer utan tvekan att bli populärt med en affärslounge och välutrustade mötesrum på 250 m2 och en festsal på 200 m2.

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com
Renu Snehi, Senior Director Corporate Communication, Renu.Snehi@CarlsonRezior.com

Information till redaktionen:
Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har en portfölj med fler än 430 hotell i drift och under utveckling med nästan 97 000 rum i mer än 70 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA), samt Club Carlsons förmånsprogram för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. Efter att ha ingått en strategisk allians med Regent Hotels & Resorts kommer Rezidor att utveckla och driva nya Regent-fastigheter i EMEA. Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest etiska företag (World’s Most Ethical Companies) av den amerikanska tankesmedjan Ethisphere.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med bas i Minneapolis (USA), är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning och samordningskontor finns i Bryssel, Belgien.

För mer information, besök www.rezidor.com