Carlson Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Hotel Bahrain

19 Sep 2013

Carlson Rezidor, ett av världens tio största hotellföretag, har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Hotel Bahrain. Anläggningen i mellanklassegmentet har 207 rum och ska enligt planerna öppna under fjärde kvartalet 2015. Det är Carlson Rezidors andra hotell i konungariket efter det framgångsrika Radisson Blu Diplomat Hotel, Residence & Spa i Manama, som öppnade 2000. Regeringen i Bahrain vidtar för närvarande åtgärder för att bredda sin ekonomi och har etablerat landet som ett regionalt nav för den snabbt växande islamiska finansbranschen.

"Vi är glada över att stärka vår närvaro i Konungariket Bahrain och att ytterligare expandera vårt Park Inn by Radisson-nätverk i Gulfområdets primära och sekundära marknader", sade Wolfgang M. Neumann, Rezidors koncernchef och vd. Park Inn by Radisson är Carlson Rezidors kärnvarumärke i mellanklassegmentet och erbjuder modernt och bekvämt boende för den moderna resenären. Varumärket inriktar sig i allt större utsträckning på de växande gästgrupperna från generation X och Y.

Park Inn by Radisson Hotel Bahrain kommer att ha ett bra läge med utsikt över vattnet i Manama Al Seef-distriktet. Hotellet kommer att ligga tio kilometer från flygplatsen och bara sex kilometer från Diplomatkvarteret där Radisson Blu Hotel ligger. Förutom 207 rum kommer det nya hotellet att erbjuda en 215 m² stor restaurang som är öppen hela dagen och har en tillhörande terass, en 420 m² stor utomhusbar på taket, mötes- och evenemangsfaciliteter spridda över 510 m², samt ett gym och en pool (360 m²).

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com
Renu Snehi, Senior Director PR, Brand & Marketing Communication, Renu.Snehi@CarlsonRezior.com

Information till redaktionen:
Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har en portfölj med fler än 430 hotell i drift och under utveckling med nästan 97 000 rum i mer än 70 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA), samt Club Carlsons förmånsprogram för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. Efter att ha ingått en strategisk allians med Regent Hotels & Resorts kommer Rezidor att utveckla och driva nya Regent-fastigheter i EMEA. Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest etiska företag (World’s Most Ethical Companies) av den amerikanska tankesmedjan Ethisphere.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med bas i Minneapolis (USA), är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning och samordningskontor finns i Bryssel, Belgien.

För mer information, besök www.rezidor.com